CFPW

Cum Faci o Pagină Web

Tot ce trebuie să știi despre SEO tehnic
Greșeli des întâlnite la crearea paginii web
15 septembrie 2022

Termenul de on-site SEO, cunoscut și sub numele de „SEO on-page” definește practica de optimizare a elementelor care definesc un website, spre deosebire de SEO off-site care definește backlink-urile postate pe alte pagini de pe internet și alte surse externe de trafic către un website țintă, deci expunerea. Printr-un SEO făcut cum trebuie, adică prin optimizarea motoarelor de căutare, se obține o poziție mult mai bună în lista de rezultate a căutărilor, ceea ce se poate traduce prin mai mult trafic și, implicit, realizarea unui număr mai mare de vânzări.

SEO on-site se referă atât la optimizarea conținutului de pe un website, cât și a codului sursă HTML al unei pagini. Dincolo de faptul că ajută motoarele de căutare să interpreteze și realizeze o indexare mult mai bună a conținutul, practicile de SEO on-site, realizate la nivel avansat, pot ajuta utilizatorii să înțeleagă mai rapid și mai clar despre ce este vorba pe o pagină și dacă accesarea acesteia corespunde cu nevoile specifice de căutare. În esență, SEO on-site ajută motoarele de căutare să înțeleagă care este valoarea conținutului scris și postat.

Practica de SEO tehnic face referire la îmbunătățirea aspectelor tehnice ale unui website, pentru a crește poziția sa în ierarhia rezultatelor de căutare, deci pentru a fi mult mai ușor de găsit de către motoarele de căutare. A face un website mai rapid, mai accesibil și ușor de parcurs, mai ușor de înțeles și indexat de către motoarele de căutare reprezintă pilonii de bază ai optimizării tehnice. SEO tehnic face parte din SEO on-page, care se concentrează pe îmbunătățirea elementelor care descris un website pentru a obține, în cele din urmă, o poziționare superioară.

 

În acest ghid vei găsi

  • Indexarea paginilor și a conținutului
  • Viteza de încărcare
  • Optimizarea pentru dispozitivele mobile
  • Prezența certificatului SSL

 

Indexarea paginilor și a conținutului

Atât SEO on-site, cât și SEO off-site reprezintă două dintre elementele de bază ale optimizării pentru motoarele de căutare, atunci când dorești să-ți clasezi website-ul pe o poziție avantajoasă în lista de rezultate. Analiza SEO tehnic de către motoarele de căutare îți permite ca în cazul în care aceasta este făcută în concordanță cu anumite criterii, website-ul tău să primească mult mai multă credibilitate și vizibilitate. Astfel, o anumită pagină este considerată ca fiind relevantă pentru căutările oamenilor, care folosesc de obicei cuvinte cheie în căutări.

În trecut, SEO on-site era oarecum sinonim cu utilizarea cuvintelor cheie. Mai exact, includerea unui cuvânt (sau set de cuvinte) cheie, deseori căutate, în mai multe locuri de-a lungul unui articol postat pe un website sau în descrierea unei pagini. Totuși, cuvintele cheie nu prea mai sunt în momentul de față în centrul optimizării SEO on-site, motiv pentru care o indexare corespunzătoare se realizează mai mult pe baza subiectelor de conținut, a modului în care este livrată informația și vândut un anumit produs, a corectitudinii gramaticale.

Clasificarea superioară a unui website, în urma căutării unui anumit termen, depindea în mare parte de utilizarea cuvintelor cheie potrivite, în anumite locuri țintă, pentru ca motoarele de căutare să găsească și să înțeleagă despre ce este vorba în conținutul acelei pagini. Pur și simplu, asigurarea faptului că motoarele de căutare găseau cuvintele cheie și clasificau un website ca fiind relevant pentru acei termeni – realizând o indexare corespunzătoare – reprezenta centrul practicilor SEO din acel moment. Totuși, motoarele de căutare au devenit mult mai sofisticate.

Pentru a fi realizată o indexare optimă, conținutul unui website trebuie să fie suficient de bine aprofundat și tratat, ușor de citit, organizat cum trebuie pe site pentru a fi ușor de parcurs. De asemenea, este necesar să fie unic, nu plagiat, deoarece poate afecta foarte mult poziția în lista de căutare. Autoritatea și încrederea sunt esențiale, fiind în același timp aliniat cu intențiile de căutare ale utilizatorilor. Cu alte cuvinte, trebuie să răspunzi nu doar la întrebarea pe care o au potențialii clienți, ci și la întrebările pe care le-ar putea avea după ce îți citesc conținutul.

 

Viteza de încărcare

Analiza SEO tehnic presupune și înregistrarea vitezei de încărcare a unui website. În zilele de astăzi, paginile web trebuie să se încarce rapid, deoarece trăim în secolul vitezei și oamenii sunt nerăbdători. Există statistici care demonstrează că 53% dintre vizitatorii care accesează website-uri de pe mobil îl vor părăsi dacă acesta nu se deschide (măcar) în trei secunde. Așadar, dacă site-ul tău este lent, oamenii vor avea tendința de a accesa alt site, ceea ce înseamnă că vei pierde trafic și potențiali clienți.

Google știe că paginile web care se încarcă lent oferă o experiență neplăcută utilizatorilor. Prin urmare, preferă paginile web care se încarcă mai rapid. Astfel, o pagină web lentă va fi clasată mai jos în rezultatele căutării decât echivalentul ei care se încarcă mai rapid, ceea ce înseamnă trafic mai mic. În 2022, acest lucru este definitoriu, iar SEO tehnic se referă și la viteza de încărcare a unei pagini. Este important să apelezi la cele mai bune practici pentru a-ți îmbunătăți viteza și, astfel, a retușa acest factor cheie de clasificare.

 

Optimizarea pentru dispozitivele mobile

Un audit SEO tehnic îți va spune cât de importantă este, de asemenea, optimizarea pentru dispozitivele mobile. Spre exemplu, imaginează-ți că ești un potențial client și accesezi un website folosind telefonul. Se încarcă repede, este în raport cu ceea ce cauți și găsești acest lucru destul de ușor? În general, persoanele așteaptă răspunsuri imediate, la subiect, iar optimizarea pentru dispozitivele mobile presupune să te concentrezi pe ideea unei navigări simple, clare, care să ofere utilizatorului răspunsurile de care are nevoie (și să o facă rapid).

Mai mult de jumătate din căutările realizate pe Google sunt făcute de pe un dispozitiv mobil, ceea ce înseamnă că este vitală o indexare făcută cum trebuie. Site-ul trebuie să se încarce rapid, să fie vizibil, ușor de accesat, să permită interacțiunea cu persoanele din spatele său, iar pașii necesari încheierii unei tranzacții să fie minimi și ușor de realizat. Analiza SEO tehnic realizată de către motoarele de căutare este foarte strictă în ceea ce privește optimizarea pentru dispozitivele mobile, motiv pentru care trebuie să acorzi atenție semnificativă acestui lucru.

 

Prezența certificatului SSL

Funcția principală a unui certificat SSL este de a proteja comunicarea server-client. La instalarea SSL, fiecare bit de informație este criptat. Cu alte cuvinte, datele sunt blocate și pot fi deblocate doar de către destinatarul vizat (browser sau server), deoarece nimeni altcineva nu poate avea „cheia” pentru a le deschide. Atunci când ai de-a face cu date sensibile (ID-uri, parole, numere de cont), SSL-ul ajută la protejarea lor de atacurile cibernetice care ar putea avea loc, ducând la scurgeri de date și fraudă.

Așadar, prezența certificatului SSL este absolut vitală pentru a păstra datele utilizatorilor în siguranță, pentru a verifica proprietatea asupra unui website și pentru a împiedica atacatorii să creeze o versiune falsă a acestuia care, totuși, să transmită încredere utilizatorilor. Din acest punct de vedere, SEO tehnic este esențial și presupune prezența certă a unui certificat SSL. Lipsa acestuia va duce la poziționare slabă, neîncredere din partea motoarelor de căutare și, evident, din partea potențialilor clienți, ceea ce va dăuna foarte mult vânzărilor și traficului.

În concluzie, SEO tehnic nu înseamnă pilotare de avioane, poate fi învățat chiar și online cu puțină răbdare. 

CREEAZĂ O PAGINA WEB GRATUIT

 

BENEFICIAZĂ

-50% pentru site în WebWave

AFLĂ MAI MULTE

Află cum creezi un site web?

Acest site utilizează module Cookies.