Dacă ți-ai creat un blog, trebuie să știi că este nevoie să treacă ceva timp până când acesta va începe să fie frecventat de alte persoane. În primul rând, acest lucru este valabil dacă nu aveai deja o anumită vizibilitate pe social media, cum ar fi o pagină de Instagram personală cu mulți urmăritori sau un canal de YouTube. Dar dacă pur și simplu ți-ai început activitatea online cu un blog, va trebui să ai răbdare: lucrurile mari necesită, ce-i drept, mult timp.
Important este, în schimb, să nu renunți. Chiar dacă vor trece câteva săptămâni și tu vei avea puțin trafic, asta nu înseamnă că nu este posibil, chiar peste noapte, ca engagement-ul să crească enorm. Multe cazuri de acest tip au fost, iar faima poate veni peste noapte. Uneori, soluția este reprezentată de urmărirea tendințelor actuale și conformarea cu acestora. De asemenea, traficul potențial este definit și de nișa în care activezi, deoarece anumite subiecte și teme sunt mult mai populare decât altele.
Iată câteva sfaturi privitoare la cum îți promovezi blogul.
În acest ghid vei găsi:
Înainte de toate, articolele postate sunt cele care te recomandă, iar asta înseamnă că trebuie să scrii și să scrii și să scrii. Scrie articole, postează-le, abordează teme raportându-te la nișa în care activezi. Totuși, nu este vorba doar despre a scrie articole, pentru că multe dintre ele se pot pierde în online fără ajunge la public. Important este nu doar să fie originale, corecte gramatical, dar să ai și câteva cunoștințe elementare în ceea ce privește optimizarea SEO.
Un articol bine optimizat SEO va fi mult mai bine ierarhizat în rezultatele afișate pe motoarele de căutare. Iar asta se traduce prin faptul că articolul tău va fi mult mai predispus să fie accesat, dat fiind faptul că se află printre primele rezultate, iar utilizatorii de internet accesează, de obicei, primele 2-3 pagini afișate în urma căutărilor. Optimizare SEO reprezintă un pas vital pentru ca blogul tău să nu se piardă în mediul online printre atât de multe alte bloguri existente.
Optimizarea SEO îți aduce un branding bun. Deseori, succesul unei afaceri este reprezentat de cât de bine este optimizat site-ul, astfel încât acesta să atragă potențiali cumpărători. Vizibilitatea reprezintă variabila vitală pentru creșterea numărului de vânzări și acoperirea unei arii cât mai mari din piața de desfacere. Astfel, este foarte important ca blogul să fie optimizat pentru a atrage cât mai mult trafic și, în cazul în care vinzi ceva, cât mai mulți clienți.
După cum am spus, optimizarea SEO reprezintă o variabilă care, deși deseori neglijată, îți poate duce blogul al un cu totul alt nivel. Dacă ai un trafic semnificativ, respectiv multe persoane care îți accesează site-ul, vei reuși să-ți fundamentezi bazele unui brand, să creezi o imagine în jurul conținutului pe care îl livrezi. Încetul cu încetul, îți poți monetiza activitatea online prin afișarea de reclame sau diferite colaborări.
Să înveți SEO nu este tocmai complicat, este important să cunoști anumite noțiuni de bază care fac o diferență semnificativă, cuantificabilă în numărul de persoane care îți accesează blogul. Principiile, în sine, sunt destul de simple, însă implementarea lor ți-ar putea da câteva bătăi de cap. Cu toate acestea, merită investit orice minut în documentarea aferentă, pentru că-ți poate duce blogul pe culmile succesului, atât timp cât ceea ce livrezi este bine optimizat și scris.
Succesul unui blog se traduce prin numărul de vizitatori pe care îl are. Chiar dacă scrii bine, chiar dacă scrii corect și abordezi probleme de actualitate într-o manieră accesibilă, fundamentată, atât timp cât nu ai trafic, este ca și cum blogul nu există. De fapt, îl poți păstra doar pentru tine, ceea ce înseamnă că reprezintă un fel de jurnal sau loc în care te retragi pentru a scrie. Ceea ce, iarăși, este foarte bine și de apreciat!
În schimb, dacă vreți să-ți creezi o imagine în mediul online, este important să-ți creezi o comunitate. Iar asta înseamnă să atragi oameni pe blogul tău și să-i fidelizezi, adică să-i faci să se întoarcă. În această privință, comunicarea este vitală. De aceea, vezi dacă poți implementa opțiunea de comentare, astfel încât cititorii tăi să-ți poată oferi întotdeauna feedback la ceea ce scrii. De altfel, încearcă să faci în așa fel încât la sfârșitul fiecărei postări să inciți la un răspuns.
Întreabă-ți potențialii vizitatori ce părere au privitor la tema abordată, cum li s-a părut articolul și ce îmbunătățiri ai mai putea aduce. Pe măsură ce comentariile vor apărea, răspunde fiecărei persoane care ți-a oferit feedback. Fie că îi mulțumești, fie că îi răspunzi la o anumită întrebare, încearcă să creezi legături cu cititorii tăi, să-i faci să revină pe blogul tău pentru noi postări și să-l acceseze pentru a verifica dacă ai adăugat un nou articol.
Nu mai rămâne decât partea de promovare, foarte importantă mai ales dacă ești la început de drum și abia ți-ai creat un blog. Din acest punct de vedere, platformele de socializare reprezintă cel mai bun mijloc de promovare. Dacă ai deja o comunitate mare în social media, transmite-le persoanelor care te urmăresc că ți-ai creat un blog și că ți-ar plăcea să te urmărească și susțină și acolo. O comunitate deja existentă reprezintă, din start, un punct de plecare sănătos.
Totuși, dacă nu ai deja o comunitate creată, nu renunța. Urmărește grupulețele de Facebook care sunt create pe nișa pe care ți-ai făcut tu blogul. Postează în ele, distribuie articolele scrise printre alte grupuri pentru bloggeri și, încetul cu încetul, vei ajunge să-i crești vizibilitatea, să atragi trafic și cititori fideli. Dacă poți, realizează un giveaway în colaborare cu cineva care activează pe aceeași nișă de blogging și are o comunitate mult mai mare.
În cele din urmă, cel mai important este să-ți păstrezi determinarea, să faci ce știi mai bine și să nu renunți niciodată. Mediul online este foarte versatil, foarte efervescent și nu știi niciodată cum, peste noapte, te poți trezi cu o mulțime de urmăritori și cititori. Unele articole pot avea un impact atât de mare încât atrag, peste noapte, zeci de mii de distribuiri, apreciere și sute de comentarii. Important este să crezi în tine și în ceea ce poți realiza!
-50% pentru site în WebWave
Află cum creezi un site web?
Acest site utilizează module Cookies.