CFPW

Cum Faci o Pagină Web


Cum poziționezi o pagină web - optimizarea site-ului pentru SEO
Cum poziționezi o pagină web - optimizarea site-ului pentru SEO
23 ianuarie 2018

Știi deacum cum poți crea o pagină web. Dar nu obții multe rezultate dacă pur și simplu deții un site. Pentru o prezență online, acel site trebuie să fie ușor găsit în motoarele de căutare. Cum optimizezi site-ul pentru SEO? Începe de la optimizare! Mai jos sunt prezentate 10 aspecte de optimizare a paginii web create în WebWave. Pas cu pas, vei afla cum să pregătești cuvinte cheie, cum să stabilești meta taguri, cum să optimizezi elementele grafice pe pagina Ta web, ...

Crezi o pagină web și te gândești cum să faci să apară în rezultatele superioare ale căutărilor? Începe cu optimizarea.

Pe baza unei pagini simple vom demonstra cum putem crea o pagină web prietenoasă pentru motoarele de căutare.

 

1. Cuvintele cheie

Primul pas pentru o poziționare eficientă este crearea listei de cuvinte cheie. Merită să investim mult efort pentru această sarcină. Încearcă să intri în pielea persoanelor care vor căuta pagina Ta și definește care cuvinte vor fi înscrise în motorul de căutare. Scrie tot ce-ți trece prin minte: termeni mai generali, mai specifici, termeni locali. Dacă ai câteva expresii, caută sinonime, schimbă ordinea, adaugă adjective, … Pentru a verifica corectitudinea cuvintelor cheie poți folosi Planificatorul de cuvinte cheie Google Adwords. Este suficient să te loghezi cu ajutorul contului de Google. După ce termini, merită să redactezi lista de cuvintele și să ordonezi cuvintele începând cu cele mai importante și terminând cu cele mai puțin importante.

 

2. Textul de pe pagină

Este adevărat că utilizatorii din ce în ce mai rar citesc textul de pe pagini. Deseori doar scanează superficial conținutul. Însă textul de pe pagină au un rol semnificativ pentru motoarele de căutare. Reține: roboții percep pagina într-un mod cu totul diferit de cât noi oamenii. Deci pentru motoarele de căutare textul reprezintă principala sursă de informație.

Creează propriul text unic care descrie activitatea Ta, cu utilizarea cuvintelor cheie și amplasează-l pe prima pagină. Încearcă să utilizezi cuvintele cheie într-un mod natural. Nu crea liste de cuvinte cheie într-un singur loc, pentru că motoarele de căutare percep așa acțiuni ca spam. Înainte de a publica pagina verifică greșelile gramatice și stilistice. Stărui-te ca fiece sub-pagină să includă minim 250 de caractere de text. În fiece text poți amplasa un cuvânt sau două cuvinte cheie. Nici nu te gândi să copii text de pe alte pagini. Te vei convinge rapid că nu merită.
 

3. Headline

La etapa de creare a conținutului pentru site-ul Tău trebuie de ținut cont de headline-uri H1, H2, H3, … Sunt foarte importante pentru motoarele de căutare deoarece permit ierarhizarea conținutului. Fiece sub-pagină trebuie să includă un singur headline H1. Este recomandat ca fiece headline H1 să includă un cuvânt cheie. O exagerare ar fi însă dacă toate headline-urile să includă același cuvânt cheie, în special în situația când am pregătit o listă întreagă de cuvinte cheie. În creatorul WebWave este foarte simplu să indici Headline-ul H1. Este de ajuns să inserezi textul și să alegi în secțiunea ”Styles” a panoului de editare a textului, opțiunea ”Header 1”. La fel poți seta stilul textului headline 1 ca să fie unic pentru întreaga pagină: în panoul ”Settings Panel” în fila ”Website”, secțiunea ”Text styles” alegem ”Header 1” și setăm modul în care dorim să arate. După ce am terminat editarea acestui stil, tastăm butonul ”Update”. Datorită acestei setări Textul H1 va arăta în același mod pe fiece sub-pagină.

 

4. Meta titlu

Meta titlul - este foarte important în poziționarea paginii web. Un meta titlu eficient trebuie să includă cuvinte cheie și să descrie despre ce este pagina web. Un meta titlu foarte bun include și denumirea companiei, dar acest lucru este opțional. Acest element poate fi localizat la capătul meta titlului.

Cu cât, cuvântul cheie este situat mai aproape de început, cu atât Google percepe acest cuvânt ca fiind mai important. Meta titlul la fel îndeplinește rolul de titlu al paginii în rezultatele motoarelor de căutare.

Să creezi un meta titlu bun este o mare provocare, pentru că pe deoparte trebuie să fie bine optimizat pentru roboții motoarelor de căutare, iar pe de altă parte, trebuie să fie clar și citeț pentru utilizatori. Pentru tot ai doar 70 de caractere (incluzând și spațiile libere). În WebWave poți seta meta titlul pentru fiece sub-pagină, în fila ”Webpage” a panoului ”Settings” în secțiunea ”SEO settings”.

 

5. Meta descriere

Meta descrierea, este conținutul care apare în rezultatele motorului de căutare, îndată sub adresa link-ului. În opinia mea, meta descrierea are influență majoră asupra intenției utilizatorului de a accesa pagina. Important este ca textul în meta descriere să fie clar, citeț, să trezească curiozitatea utilizatorului. Desigur meta descrierea trebuie să fie strâns legată de conținutul paginii. Scopul este ca fiece sub-pagină să includă o meta descriere unică și interesantă.

 

6. Optimizarea imaginilor

Dacă creezi o pagină web de la zero, la sigur vei încărca o mulțime de poze. Toate elementele grafice trebuie să fie redimensionate sau compresate corespunzător. Aceasta va accelera descărcarea paginii și va simplifica funcționarea browserelor. Roboții care indexează pagina, nu văd imagini. Ei însă văd titlul imaginii și denumirea alternativă a imaginii. Acestea sunt etichete pe care le poți seta pentru fiece imagine. Important este ca fiece etichetă să includă cuvinte cheie și să fie unice. În WebWave poți seta titlul și titlul alternativ pentru fiece imagine, de exemplu pentru elementul ”Image” în ”Panoul settings”, fila ”Element” secțiunea ”image attributes”.

 

7. Navigarea

Imaginează-ți că ești clientul tău și accesezi pagina pentru prima dată. Verifică dacă accesarea diferitelor sub-pagini nu este dificilă. Dacă meniul site-ului este vizibil și citeț. Google indexează paginile accesând prima sub-pagină după care trece pe celelalte sub-pagini cu ajutorul linkurilor pe care le va găsi. Asemănător clientului Tău.

 

8. Redirecționare 301.

Dacă pagina web este conectată la câteva adrese, Google percepe fiece adresă ca site separat. Motoarele de căutare inteligente nu ”iubesc” conținut dublat. Pentru a evita acest lucru redirecționează traficul de pe toate adresele spre adresa principală cu ajutorul redirecționării 301. În WebWave acest lucru este foarte simplu. Este de ajuns să indici adresa principală. Redirecționarea 301 este foarte utilă și în cazul în care ai obținut câteva adrese de domeniu de la furnizorul Tău de domenii.

 

9. Pagina greșelii 404

Creează o pagină a greșelii 404. Acest lucru este foarte important în special pentru cazurile când sub domeniul paginii Tale a existat o altă pagină. În motorul de căutare pot apărea rezultate neactuale. Iar datorită paginii greșelii 404 nu vei pierde utilizatori.În WebWave acest lucru este efectuat în felul următor: accesăm în bara de meniu, categoria ”Webpages”, tastăm opțiunea ”Add 404 error page” și adăugăm conținut (un mesaj care va orienta clientul) după care vom elimina, din meniu, link-ul spre pagina greșelii 404.

 

10. Harta paginii

Dacă nu ai auzit de această opțiune mai înainte, nu te îngrijora. Pentru fiece pagină web creată în WebWave, harta paginii este creată în mod automat, iar actualizarea acesteia este transmisă către Google la fel în mod automat. Specialiștii WebWave au avut grijă ca să petrecem mai mult timp proiectând pagina web și mai puțin timp să acorzi aspectelor tehnice.

 

CREEAZĂ UN SITE CU WEBWAVE

 

 

Sumar:

  1. Cuvinte cheie - creează o listă de cuvinte pentru pagina Ta. Cele mai importante fraze sau sinonimele lor trebuie să fie amplasate pe pagina principală.
  2. Textul pe pagină - scrie pe foaie cele mai importante cuvinte cheie și sinonimele acestora. Apoi scrie un text promoțional interesant care include aceste fraze. Fiece sub-pagină trebuie să includă minim 250 de caractere de text. Încearcă să desparți textul în mai multe blocuri de text. Verifică greșelile gramaticale și stilistice.
  3. Headline - ai grijă ca fiece sub-pagină să includă un headline H1. Acesta trebuie să descrie, despre ce este această pagină (cel mai bine ar fi dacă cuvântul cheie este amplasat la începutul textului headline). Fiece pagină trebuie să includă un headline unic H1. Dacă pagina include mai mult conținut, merită să includem etichete H2, H3, H4, Aceste etichete ușurează ierarhizarea conținutului pentru motoarelor de căutare.
  4. Meta titlu - fiece sub-pagină trebuie să includă un meta titlu unic care include cuvinte cheie. Meta titlul este fragmentul de text care apare în rezultatele motoarelor de căutare, deci trebuie să fie scris în mod citeț, clar.
  5. Meta descriere - pentru fiece sub-pagină creează o descriere interesantă, care atrage utilizatorul să o viziteze. Aceste câteva linii de text care apare în rezultatele căutărilor sub link decide dacă utilizatorul va accesa pagina web sau nu. Conținutul meta descrierii trebuie să coincidă cu conținutul sub-paginii.
  6. Optimizarea imaginilor - ajustează dimensiunile imaginii la dimensiunile elementelor de pe pagina web. Imaginile mari pot fi suplimentar compresate cu ajutorul optimizill-ei. Stabilește denumirea și titlul alternativ al imaginii.
  7. Navigarea - Utilizatorul trebuie să navigheze pe pagina Ta în mod intuitiv.  Verifică dacă meniul este bine văzut, citeț.
  8. Redirecționarea 301 - dacă ai creat o pagină web în creatorul de site-uri WebWave sau deții câteva domenii pentru un singur site, alege cea mai importantă adresă de domeniu și stabilește redirecționarea 301. Datorită redirecționării de acest gen roboții nu vor insinua duplicarea conținutului. Redirecționarea 301 va spori puterea link-urilor paginii Tale.
  9. Pagina greșelii 404 - creează o pagină a greșelii 404. Această pagină va permite clientului să se întoarcă spre meniu în cazul în care accesează o adresă neactuală.
  10. Harta site-ului - Harta site-ului permite roboților o indexare mai bună, mai eficientă. În Creatorul de pagini web WebWave harta site-ului este creată în mod automat și transmisă către Google la fiece actualizare a paginii tale.

 

Lista instrumentelor utile pentru crearea paginii web:

  • WebWave - creator gratuit de pagini web responsive.
  • Planificatorul de cuvinte cheie Google Adwords - este un instrument care-ți permite să cauți cuvinte cheie și să verifici popularitatea lor. Pentru a avea acces la acest tool este de ajuns să creezi un cont Google.
  • Ubbersuggest - este o pagină web care indică sugestii de căutare pentru un anumit cuvânt cheie. În timpul înscrierii textului în motorul de căutare Google, în mod automat apar răspunsuri. Ubbersuggest găsește pentru noi așa recomandări și creează o listă. Pentru a folosi acest tool este de ajuns de a alege limba română.
  • Optimizilla - pagină pentru optimizarea imaginilor, poate micșora dimensiunile fișierului până la 80% fără a pierde din calitate.

 

BENEFICIAZĂ

-50% pentru site în WebWave

AFLĂ MAI MULTE

Află cum creezi un site web?

Acest site utilizează module Cookies.