Știi deacum cum poți crea o pagină web. Dar nu obții multe rezultate dacă pur și simplu deții un site. Pentru o prezență online, acel site trebuie să fie ușor găsit în motoarele de căutare. Cum optimizezi site-ul pentru SEO? Începe de la optimizare! Mai jos sunt prezentate 10 aspecte de optimizare a paginii web create în WebWave. Pas cu pas, vei afla cum să pregătești cuvinte cheie, cum să stabilești meta taguri, cum să optimizezi elementele grafice pe pagina Ta web, ...
Crezi o pagină web și te gândești cum să faci să apară în rezultatele superioare ale căutărilor? Începe cu optimizarea.
Pe baza unei pagini simple vom demonstra cum putem crea o pagină web prietenoasă pentru motoarele de căutare.
Primul pas pentru o poziționare eficientă este crearea listei de cuvinte cheie. Merită să investim mult efort pentru această sarcină. Încearcă să intri în pielea persoanelor care vor căuta pagina Ta și definește care cuvinte vor fi înscrise în motorul de căutare. Scrie tot ce-ți trece prin minte: termeni mai generali, mai specifici, termeni locali. Dacă ai câteva expresii, caută sinonime, schimbă ordinea, adaugă adjective, … Pentru a verifica corectitudinea cuvintelor cheie poți folosi Planificatorul de cuvinte cheie Google Adwords. Este suficient să te loghezi cu ajutorul contului de Google. După ce termini, merită să redactezi lista de cuvintele și să ordonezi cuvintele începând cu cele mai importante și terminând cu cele mai puțin importante.
Este adevărat că utilizatorii din ce în ce mai rar citesc textul de pe pagini. Deseori doar scanează superficial conținutul. Însă textul de pe pagină au un rol semnificativ pentru motoarele de căutare. Reține: roboții percep pagina într-un mod cu totul diferit de cât noi oamenii. Deci pentru motoarele de căutare textul reprezintă principala sursă de informație.
Creează propriul text unic care descrie activitatea Ta, cu utilizarea cuvintelor cheie și amplasează-l pe prima pagină. Încearcă să utilizezi cuvintele cheie într-un mod natural. Nu crea liste de cuvinte cheie într-un singur loc, pentru că motoarele de căutare percep așa acțiuni ca spam. Înainte de a publica pagina verifică greșelile gramatice și stilistice. Stărui-te ca fiece sub-pagină să includă minim 250 de caractere de text. În fiece text poți amplasa un cuvânt sau două cuvinte cheie. Nici nu te gândi să copii text de pe alte pagini. Te vei convinge rapid că nu merită.
La etapa de creare a conținutului pentru site-ul Tău trebuie de ținut cont de headline-uri H1, H2, H3, … Sunt foarte importante pentru motoarele de căutare deoarece permit ierarhizarea conținutului. Fiece sub-pagină trebuie să includă un singur headline H1. Este recomandat ca fiece headline H1 să includă un cuvânt cheie. O exagerare ar fi însă dacă toate headline-urile să includă același cuvânt cheie, în special în situația când am pregătit o listă întreagă de cuvinte cheie. În creatorul WebWave este foarte simplu să indici Headline-ul H1. Este de ajuns să inserezi textul și să alegi în secțiunea ”Styles” a panoului de editare a textului, opțiunea ”Header 1”. La fel poți seta stilul textului headline 1 ca să fie unic pentru întreaga pagină: în panoul ”Settings Panel” în fila ”Website”, secțiunea ”Text styles” alegem ”Header 1” și setăm modul în care dorim să arate. După ce am terminat editarea acestui stil, tastăm butonul ”Update”. Datorită acestei setări Textul H1 va arăta în același mod pe fiece sub-pagină.
Meta titlul - este foarte important în poziționarea paginii web. Un meta titlu eficient trebuie să includă cuvinte cheie și să descrie despre ce este pagina web. Un meta titlu foarte bun include și denumirea companiei, dar acest lucru este opțional. Acest element poate fi localizat la capătul meta titlului.
Cu cât, cuvântul cheie este situat mai aproape de început, cu atât Google percepe acest cuvânt ca fiind mai important. Meta titlul la fel îndeplinește rolul de titlu al paginii în rezultatele motoarelor de căutare.
Să creezi un meta titlu bun este o mare provocare, pentru că pe deoparte trebuie să fie bine optimizat pentru roboții motoarelor de căutare, iar pe de altă parte, trebuie să fie clar și citeț pentru utilizatori. Pentru tot ai doar 70 de caractere (incluzând și spațiile libere). În WebWave poți seta meta titlul pentru fiece sub-pagină, în fila ”Webpage” a panoului ”Settings” în secțiunea ”SEO settings”.
Meta descrierea, este conținutul care apare în rezultatele motorului de căutare, îndată sub adresa link-ului. În opinia mea, meta descrierea are influență majoră asupra intenției utilizatorului de a accesa pagina. Important este ca textul în meta descriere să fie clar, citeț, să trezească curiozitatea utilizatorului. Desigur meta descrierea trebuie să fie strâns legată de conținutul paginii. Scopul este ca fiece sub-pagină să includă o meta descriere unică și interesantă.
Dacă creezi o pagină web de la zero, la sigur vei încărca o mulțime de poze. Toate elementele grafice trebuie să fie redimensionate sau compresate corespunzător. Aceasta va accelera descărcarea paginii și va simplifica funcționarea browserelor. Roboții care indexează pagina, nu văd imagini. Ei însă văd titlul imaginii și denumirea alternativă a imaginii. Acestea sunt etichete pe care le poți seta pentru fiece imagine. Important este ca fiece etichetă să includă cuvinte cheie și să fie unice. În WebWave poți seta titlul și titlul alternativ pentru fiece imagine, de exemplu pentru elementul ”Image” în ”Panoul settings”, fila ”Element” secțiunea ”image attributes”.
Imaginează-ți că ești clientul tău și accesezi pagina pentru prima dată. Verifică dacă accesarea diferitelor sub-pagini nu este dificilă. Dacă meniul site-ului este vizibil și citeț. Google indexează paginile accesând prima sub-pagină după care trece pe celelalte sub-pagini cu ajutorul linkurilor pe care le va găsi. Asemănător clientului Tău.
Dacă pagina web este conectată la câteva adrese, Google percepe fiece adresă ca site separat. Motoarele de căutare inteligente nu ”iubesc” conținut dublat. Pentru a evita acest lucru redirecționează traficul de pe toate adresele spre adresa principală cu ajutorul redirecționării 301. În WebWave acest lucru este foarte simplu. Este de ajuns să indici adresa principală. Redirecționarea 301 este foarte utilă și în cazul în care ai obținut câteva adrese de domeniu de la furnizorul Tău de domenii.
Creează o pagină a greșelii 404. Acest lucru este foarte important în special pentru cazurile când sub domeniul paginii Tale a existat o altă pagină. În motorul de căutare pot apărea rezultate neactuale. Iar datorită paginii greșelii 404 nu vei pierde utilizatori.În WebWave acest lucru este efectuat în felul următor: accesăm în bara de meniu, categoria ”Webpages”, tastăm opțiunea ”Add 404 error page” și adăugăm conținut (un mesaj care va orienta clientul) după care vom elimina, din meniu, link-ul spre pagina greșelii 404.
Dacă nu ai auzit de această opțiune mai înainte, nu te îngrijora. Pentru fiece pagină web creată în WebWave, harta paginii este creată în mod automat, iar actualizarea acesteia este transmisă către Google la fel în mod automat. Specialiștii WebWave au avut grijă ca să petrecem mai mult timp proiectând pagina web și mai puțin timp să acorzi aspectelor tehnice.
-50% pentru site în WebWave
Află cum creezi un site web?
Acest site utilizează module Cookies.