CFPW

Cum Faci o Pagină Web

E-mail marketing, sau cum să scrii un mail bun
30 de idei verificate pentru promovare site - SEO și rețele de socializare
15 septembrie 2023

Marketingul este un concept foarte complex. Acesta cuprinde multe subcategorii, printre care se numără și cea a e-mailului. De ce ar trebui să ținem cont pentru a crește probabilitatea ca mesajul nostru să fie deschis sau, mai bine zis, citit? Cum se scrie un mail bun? Haideți să explorăm câteva puncte cheie care vă vor ajuta în acest sens. 
 

Ce este marketingul prin e-mail
 

Înainte de a analiza mai în detaliu punctele pe care ar trebui să le îndeplinească mailing-ul nostru, merită să clarificăm, de dragul formalității, despre ce vorbim oricum. 

Ce este marketingul prin e-mail? Răspunsul este destul de simplu. I-am conturat deja sensul la început... Este o ramură a marketingului direct pentru care folosim e-mailurile. Acestea au rolul de a stabili o relație cu destinatarul și de a-i prezenta ceea ce avem de oferit. 

 

10 elemente ale unui mail bun
 

Linia de subiect
 

La fel ca și în cazul scrierii unui articol de blog, ar trebui să ne gândim la titlul e-mailului nostru. Bineînțeles, acesta trebuie să coincidă cu ceea ce vorbim, dar merită să-l formulăm într-un mod interesant... poate chiar intrigant. 

Frazele de tip clickbait sunt, de asemenea, foarte frecvente. Cu toate acestea, dacă este cazul, este bine să verificăm în prealabil dacă publicul nostru va reacționa favorabil la ele. Dacă nu sunteți sigur, puteți testa acest lucru trimițând unul dintre mailurile dumneavoastră cu un titlu în acest stil. 

Țintirea publicului dumneavoastră
 

Având propriul brand, propria afacere etc., știm cu siguranță ce se întâmplă pe piața noastră și cine face parte din grupul nostru țintă. Prin urmare, acest lucru ar trebui să fie implementat și în strategia de mailing. În mesaje, ar trebui să abordăm subiecte care prezintă interes pentru destinatari sau care pur și simplu le pot fi de folos. De ce? În acest fel, vom fi mai siguri că mailing-ul va fi citit și va declanșa un fel de reacție.

 

Personalizarea, acolo unde este posibil 

 

Dacă dispunem de o bază de contacte bine organizată, putem configura o salutare directă pentru a ne trimite corespondența. Bineînțeles, dacă cutia noastră poștală nu este încă suficient de mare pentru început, putem face acest lucru manual, dar în cazurile în care trimiterile ajung la sute sau chiar mii de destinatari, putem folosi versiunea automată. Cu toate acestea, ar trebui să se facă în prealabil trimiteri de e-mailuri de test pentru a verifica dacă totul funcționează așa cum trebuie.

...dar de ce să o facem? 

Pentru anumite subiecte și probleme, mesajele sunt primite mult mai favorabil dacă avem impresia că au fost formulate direct către noi. Astfel, nu ne facem să ne simțim ca una dintr-un milion de adrese de e-mail, ci mai degrabă ca un singur individ. 

 

Scurt și la obiect 
 

O corespondență nu este o postare pe blog. Conținutul trebuie să fie specific, orientat spre beneficii și motivant pentru acțiuni ulterioare. Atunci când deschidem un e-mail, nu avem de gând să citim întregul eseu. De multe ori, nici măcar nu avem timp să facem acest lucru. Prin urmare, corespondența, chiar dacă este doar sub forma unui buletin informativ, ar trebui să fie un fel de rezumat al mesajului și un stimulent pentru a citi întregul material. Pentru aceasta, putem folosi butoanele de sub-linking. 

 

Aspectul vizual
 

Am spus deja că nu ar trebui să includem prea mult text în mailurile noastre. Cu toate acestea, avem nevoie de ceva care să atragă atenția potențialilor noștri cititori. Aici intră în joc elementele vizuale. Nivelul și stilul acestuia ar trebui să fie adaptate la cartea noastră de brand, astfel încât să menținem o identitate de brand coerentă. 

Merită să testăm elemente animate, de exemplu sub forma unui gif. Acest lucru va face ca mesajul să fie mai dinamic și mai original. 

 

CTA
 

Call-To-Action este un procedeu foarte cunoscut care este utilizat în multe domenii de marketing, dar mai ales în varianta online. Îl putem plasa pe un site web și doar într-un mailing, de exemplu. Este un fel de indiciu și un "motivator" pentru acțiune. Prin intermediul unui CTA, îi semnalăm destinatarului nostru care ar trebui să fie următorii pași... sau cel puțin cei care ne interesează. 

 

Testarea înainte de trimitere
 

După ce am creat un mesaj de e-mail adecvat și suntem gata să îl trimitem, trebuie să verificăm dacă mailul pe care îl vor primi destinatarii noștri este același cu cel din șablon. Se poate întâmpla ca unele elemente să fie reformatate după expediere, sau pur și simplu să facem o greșeală de scriere, sau un link pe care l-am inclus în CTA-ul nostru să nu funcționeze.

Prin urmare, merită să depistați acest lucru înainte ca eroarea să ajungă la un public mai larg. 

 

Analiză - statisticile de corespondență
 

Atunci când efectuăm marketing prin e-mail, merită să verificăm efectele acestuia prin compilarea de statistici. Acest lucru ne va permite să controlăm mai bine eficiența acțiunilor noastre. Va fi mai ușor și mai rapid să verificăm ce subiecte atrag mai multă atenție și care ar trebui abandonate. Datorită informațiilor privind deschiderile e-mailurilor și clicurile pe conținutul acestora, vom putea determina relația dintre titlul e-mailului și conținutul său.

Momentul și frecvența potrivite 
 

După ce am trimis câteva mailuri, observând statisticile autogenerate sau cele generate de aplicația pe care o folosim, putem stabili un cadru orar pentru mailuri. Ar trebui să le evităm pe cele cu cel mai mic număr de afișări și să le vizăm pe cele cu deschideri mai mari.

În același timp, ar trebui să ne asigurăm că acest lucru nu s-a datorat, de exemplu, unei probleme populare pe care am discutat-o într-o anumită corespondență. 

 

Reîmprospătați-vă lista de distribuție
 

Pe lângă analiza trimiterilor și a eficienței trimiterilor individuale, merită să nu uităm să ne amintim să verificăm lista de destinatari. Se poate dovedi că mesajele nu ajung la unii dintre cei interesați sau, dimpotrivă... trimitem mailingul nostru unor persoane care și-au manifestat dorința de a renunța la mesajele noastre.

Trebuie să ne amintim că nu putem fi insistenți și nu putem trimite conținuturile noastre "spam" unor persoane care nu doresc acest lucru.

 

Conceptul de cold mailing
 

Cold mailing, sau în Română "mailuri reci", este o formă de marketing prin e-mail în care mesajele sunt adresate unor contacte nefolosite anterior...Important, achiziționate legal - merită menționat acest lucru în conținut. Acestea au ca scop vânzarea unui produs sau serviciu.  Astfel de mailuri sunt mai personalizate și utilizează o metodă de follow-up care crește șansele de răspuns. 

Ce este un follow-up? Este o secvență de mesaje consecutive care rezultă unul din celălalt. Cu setările corecte, acestea vor exclude destinatarii care au manifestat deja o reacție după primul mailing. În acest fel, aceștia nu ne vor percepe ca fiind spam și putem continua să încercăm să ajungem la mai multe adrese.  

 

Mailing vs. site web
 

Atunci când avem propriul site web - fie că este vorba de o pagină de laning, de un site web al companiei sau de un blog propriu-zis, ar trebui să ne gândim la modul în care comunicăm cu publicul nostru. Merită să planificăm diferite metode de a ajunge la ei. Care dintre ele, de exemplu? Printre cele mai populare se numără diverse platforme de socializare. Cu toate acestea, ar trebui să implementăm câteva canale suplimentare. Unul dintre acestea poate include mailing-ul. Îl putem folosi pentru a crea o întreagă campanie de marketing prin e-mail, dar și pentru buletine informative săptămânale pentru a-i informa cu privire la cele mai recente schimbări din cadrul companiei sau la publicarea unui articol. 

 

Cum putem extinde lista de destinatari ai mailingului nostru? 
 

Nu există o singură rețetă dovedită pentru această întrebare. Cu toate acestea, există tratamente care ne pot ajuta. 

Unul dintre cele mai populare dintre acestea este "ceva pentru ceva".

La ce ne referim? Probabil că, de mai multe ori, cei mai mulți dintre noi au întâlnit următoarele mesaje:

. "Înscrieți-vă la newsletter-ul nostru și primiți -30% la prima achiziție".

,,Înscrieți-vă pe lista noastră de newsletter și primiți o carte electronică GRATUIT".

S-ar putea părea că astfel de brevete nu au niciun efect... și totuși. 

 

Rezumat
 

Merită să ne amintim că puteți adăuga cu ușurință un formular de înscriere prin poștă la un site web realizat în WebWave!

Probabil că mulți oameni cred că mailingul este o chestiune foarte banală și că impactul său asupra marketingului este în scădere. Nimic nu ar putea fi mai departe de adevăr. Prin utilizarea acestei forme de comunicare, putem nu numai să păstrăm legătura cu destinatarii sau clienții noștri existenți, ci și să extindem semnificativ lista acestora. Această formă de comunicare este utilă atât pentru campaniile de marketing, cât și pentru administrarea unui site web și informarea cu privire la conținutul nou creat. 

 

Chiar mai multe despre subiectul mailingului - cum și unde să-l scrieți - puteți găsi în acest articol.

CREEAZĂ O PAGINA WEB GRATUIT

 

 

 

BENEFICIAZĂ

-50% pentru site în WebWave

AFLĂ MAI MULTE

Află cum creezi un site web?

Acest site utilizează module Cookies.