CFPW

Cum Faci o Pagină Web

Cum să faci un site web într-un program pentrucreare pagină web?
Cum fac un site web
30 noiembrie 2017

Am scris acest articol în baza blogului pe care te afli la moment. Independent de modul în care arată blogul în momentul în care citești acest articol, să știi că la început, acest site web includea doar minimul necesar pentru a îndeplini funcția de blog. Subliniez, acest blog l-am creat singur, fără nici un șablon, doar cu ajutorul WebWave.

În general am încercat ca pagina să fie maximal de simplă. Mai sofisticate să fie doar culorile. Așa îmi pot permite să modific și să o administrez ușor pagina. Pe de altă parte utilizatorul va putea să se orienteze ușor pe pagina web.

Aș mai adăuga că am încercat să fac ceva ce arată ”curat”, ce nu îngreunează utilizatorul. În ziua de azi, avem de a face cu un flux enorm de informații. De aceea, simplitatea, eliminarea detaliilor reprezintă un element premium (ve-ți observa acest lucru de exemplu la primele modele IPhone). Deși, sincer nu consider că rezultatul este destul de ”curat”.

Mai jos voi descrie mai detaliat acțiunile și deciziile mele. (mai mult deciziile de cât acțiunile)

 

Partea plictisitoare:

  1. Accesezi adresa - https://webwave.ro/
  2. Tastezi butonul ”ÎNCEPE ACUM” (Eu personal nu m-aș înregistra cu ajutorul contului de pe Facebook, pentru am grijă de datele personale)
  3. Înscriem în câmpul ”Adresa Ta e-mail:” adresa mail, iar în câmpul ”Scrie parola:” o parolă bună care nu va fi spartă ușor.
  4. Tastăm ”CREEAZĂ PAGINĂ WEB GRATIS”,
  5. Și iată că ajungem la panoul ”Webmaster’s Panel”
  6. Tastăm Butonul ”+ New Website”
  7. Alegem opțiunea ”Blank website”

Felicitări - Sfârșit a părții plictisitoare.


 

Baza blogului

Primul lucru pe care l-am făcut este așa numitul layout - baza site-ului, șablonului. În cadrul layout-ului vom crea meniul, logoul, și așa numitul subsol al paginii. Toate elementele enumerate se vor repeta pe toate sub-paginile create. Desigur este posibil de a edita fiece element pentru orice pagină.

La fel am setat stilurile textului le găsim în: Setting Pannel / Website / Text Styles. Salvarea stilurilor se face cu ajutorul butonului ”Update”. În urma salvării, modificările vor fi efectuate pe tot site-ul. Este o funcție foarte utilă întrucât îți permite să administrezi ușor imaginea de brand.

Desigur peste așa numitul Text Style de bază, se poate seta stilul necesar (în caz de excepții).

 

Decizii

Șablonul

Am ales să-mi creez o pagină de la zero pentru a fi mai flexibil. Oricum pe termen lung aș prefera ceva special, să-mi creez câte puțin propriul brand.

De ce WebWave

Aici va fi o mică promovare a cestui produs (mai mult sau mai puțin intenționată ;) ).

Concepția acestui creator de pagini web este de a oferi un instrument pentru designerii web, foarte simplu - un fel de Photoshop. Voi concentra explicația deciziei mele în cadrul a două argumente:

1- Îmi place pentru că îmi oferă mai mult control asupra paginii pentru nivelul meu de cunoștințe în chestii de web design, SEO, UX, content management.

2- Prețul este destul de transparent, interesant (cel puțin a fost așa la momentul lansării blogului). Sunt 2 pachete - 1 gratis, demo, unde-ți poți crea pagina cum vrei și poți vedea dacă îți place ceea ce obții. Al doilea pachet, care include servicii Hosting, posibilitatea de a conecta un domeniu, certificat SSL și multe altele, - pur și simplu oferă posibilitatea, ca Google să o vadă, să o indexeze și să lucreze cu ea.

Ca absolvent al facultății de economie iar mai apoi de management, vă recomand următoarele. Nu sunteți obligați să cumpărați acest produs pentru crearea propriei pagini. Dar, consider că este în interesu Dv-ă să-l testați (în cadrul pachetului gratuit), a cunoaște mai bine piața, pentru a efectua o alegere corectă a platformei în baza căreia veți crea site-ul.

 

Structura blogului

Am creat de la început 2 sub-pagini: Acasă și contact.

Pe pagina acasă am plasat un Newsfeed - o listă a posturilor de pe blog. Lista de articole a fost creată sub forma unor chenare verticale. O structură verticală și bine centrată a elementelor (Imagine, denumire, descriere, butonul ”Află mai mult”) permite ajustarea foarte simplă a listei de posturi la dimensiuni diferite ale display-ului. Apropo chestia asta (design web responsiv) este obligatorie, pentru o poziționare bună în cadrul rezultatelor de căutare

Pe pagina contact am plasa un formular de contact. Formularul de contact a fost creat într-un mod la fel de simplu: 3 câmpuri (Nume, adresă e-mail și câmpul mesajului). Cu descrierea în cadrul placeholder-ului.

 

Fonturi Google

Nu m-am complicat căutând un font special de pe Google deoarece am decis că trebuie să mă concentrez asupra conținutului și că pot apărea probleme cu diacriticele și cu compatibilitatea. Deși, atunci când trebuie de făcut un logo sau un banner, se recomandă de lucrat cu fonturi, pentru a diferenția brandul.

 

Meniu

Am preferat un design de site cu meniu de tip Hamburger, pentru ca utilizatorul să se concentreze asupra conținutului și nu-i fie distrasă atenția. Conform părerii celor de la Google utilizatorul accesează pagina web pentru a ”citi” contentul și nu pentru a naviga în mod comod dar fără sfârșit pe sub-paginile blogului.

 

Logoul

Am folosit ca logo abrevierea denumirii paginii. Am văzut chestia asta la un bloger, și am considerat că este OK. Apropo, este bine și pentru SEO.

 

Culori

Am ales 4 culori:

  1. un verde extrem de întunecat. Așa este trendul - folosești ceva aproape negru dar niciodată negru
  2. Alb pentru a contrasta cu culoarea negru
  3. Sur pentru ceva intermediar
  4. Un roz extrem de aprins, pentru evidențiere. În contrast cu culorile alb și negru, în special atunci când nu este utilizat în abundență, este perceput ca roșu.

 

În perspectivă:

  • Să creez o pagină ”Despre mine”. Aceasta este o pagină foarte importantă, deoarece în baza ei este creată credibilitatea brand-ului meu.
  • Să creez câteva taguri pentru care voi crea pagini aparte.
  • Să adaug un banner, sau slider deasupra listei de articole, care va ”saluta” utilizatorul la accesarea blogului. Pentru o ghidare mai eficientă care va genera un UX superior.

 

BENEFICIAZĂ

-50% pentru site în WebWave

AFLĂ MAI MULTE

Află cum creezi un site web?

Acest site utilizează module Cookies.