Înainte de a scrie tot felul de aspecte la care am atras atenția aș dori să descriu concepția mea asupra unui blog, unei pagini create după principiile SEO. Aceasta include anumite aspecte care ar fi super de le făcut bine de la bun început, pentru că altfel vor face probleme în viitor și oricum vor trebui făcute bine.
Deci după cum am mai subliniat în acest blog am decis ca site-ul să fie făcut simplu. Design simplu, navigare simplă, fără efecte speciale, … Motivul este că dacă aș crea un site web, acesta va fi nevoit cel puțin dezvoltat și foarte probabil permanent adaptat la schimbările din web: tehnici UX, precizarea și modificarea cuvintelor cheie, … Dacă site-ul are un design simplu, atunci menținerea acestuia va fi mai ușoară, mai ieftină. Dacă nu, atunci nu.
Al doilea aspect important, pe care cei de la Google îl menționează permanent, este că pagina trebuie creată pentru utilizatori și nu pentru Google. Pentru că Google se orientează după utilizatori. Desigur pe termen scurt este nevoie de ceva practici învechite ”must to be” - este nevoie de a crea ceva link-uri cel puțin spre profilurile de social media. … Pe termen lung însă experiența utilizatorului pe pagina web este importantă. Astfel Google are niște indicatori ca de exemplu timpul petrecut pe pagina web, cu ajutorul cărora verifică valoarea conținutului și a paginii web. Tehnicile vechi, ca crearea de link-uri în prezent încă mai funcționează - nu așa eficient ca acum 5 ani, dar încă funcționează. Google însă cu fiece update al algoritmului său micșorează importanța acestor factori. Deci nu spun că tehnicile vechi nu trebuie aplicate. Consider însă că merită de lucrat cu UX, pentru a cumula experiență în domeniu. Cele mai importante aspecte UX (Viteza de încărcare, RWD, ...) sunt strâns legate de SEO și influențează în mod direct vânzările.
Mai jos voi prezenta câteva recomandări pentru crearea unei pagini web:
Nu fiece platformă web este bine optimizată. De exemplu WebWave - platforma aleasă de mine are un cod bine optimizat, cu foarte multe posibilități SEO (coduri în Headline-uri, Alt descriere a imaginilor, Headline-uri, RWD. Dacă este nevoie, poți chiar seta imagini suplimentare, cu rezoluție mai mică pentru versiunile mobile. Am încercat să fac acest lucru pe blogul pe care te afli dar nu mi-a sporit viteza de încărcare a paginii. Încă lucrez la acest capitol.
Cunosc însă alt site builder (pe care nu-l voi numi, pentru că consider acest lucru nepoliticos), care deține un cod oribil, cu care este foarte greu de lucrat, de optimizat, chestii de compatibilitate. Am auzit opinii foarte negative ale programatorilor despre paginile create pe acea platformă web. Doi ani în urmă platforma erau în zero la capitolul SEO. În pofida acestui lucru paginile arată foarte estetic, iar compania deține bugete de marketing impunătoare și din această cauză platforma lor este un concurent serios pentru renumitul Wordpress.
Deci în conformitate cu ceea ce spun băieții de la Google, cu cât este mai scurt și mai uman numele domeniului și URL-ul cu atât este mai ușor de înțeles de către utilizator și respectiv cu atât mai simplu de memorizat, fapt care la rândul său sporește probabilitatea ca utilizator să se întoarcă la pagina Dv-ă. Suplimentar ar fi super dacă s-ar plasa ceva cuvinte cheie în URL, dar cel mai important cuvânt cheie în numele domeniului. Și încă ceva. Am creat mai puține pagini pentru a minimaliza șansa de obține ”broken links”.
După cum am menținut mai sus cuvintele cheie sunt o chestie importantă pentru prezența online. De fapt, nu importante, ci de bază. Deci atunci când începeți să creați un site, este bine să aveți o listă de cuvinte cheie (20 - 30 pentru început). Pe baza acestor cuvinte veți putea construi adresele, conținutul, meta tagurile. De fapt puteți face acest lucru și fără cuvinte cheie, dar rezultatul nu va fi cel mai bun. Lista de cuvinte cheie oferă consistență - ceea ce Google adoră - aceleași cuvinte cheie în conținut, meta taguri, headline-uri, …
Deci atunci când adăugăm permanent conținut, oferim motorului de căutare Google o sugestie că pagina este ”vie”, se dezvoltă - chiar dacă nu deține conținut valoros, la sigur va acumula.
Este păcat însă să țineți conținut doar pe pagină. Din această cauză merită să mai postați niște link-uri cu descrieri ale articolelor pe profilurile de pe social media. Deci ceea ce ține de alegerea canalelor social media, aceasta este un lucru strategic. Pe de o parte, ar fi ideal, să existe doar un singur canal la început. Atunci vă concentrați asupra acestui canal și cu timpul învățați cum să acționați. Pe de altă parte o singură rețea de socializare implică o anumită dependență și nu de fiecare dată cunoști unde se află publicul Tău adevărat. De aceea ar fi bine să mai aveți câteva. În cazul meu, am ales:
Facebook, pentru că este toată lumea acolo, și multe grupuri de interes unde poți discuta / promova conținutul. Dar pe de altă parte Facebook este prea arhiplin, cu de toate. Trebuie să fii un lider de opinie super, ca să ai succes mare acolo.
Twitter este cel mai simplu. Păcat că în România nu este popular. Un torent enorm de informație. Foarte rapid și ușor. Eu personal am obținut 500 de cititori, timp de un an, pentru profilul personal, fără a plăti promovarea posturilor. Și face bine la SEO.
Googele+. Însăși cuvântul Google spune că face bine pentru SEO. Menționez doar că oricum va trebui să faci un cont pe Google pentru a beneficia de uneltele lui. Deci administrarea acestuia va fi mult mai simplă.
Conform opiniei autorilor cărții Getting Real (care descrie dezvoltarea unor software de top), mai întâi trebuie de eliminat totul ce nu este necesar, iar apoi de decis care jumătate din ceea ce a rămas trebuie de aruncat. În ziua de astăzi, de multe ori (nu vreau să generalizez pentru că nu este corect) ”mai puțin este mai mult”. Deci în această situație optimizarea SEO înseamnă eliminarea a totul ce este de prisos: rezoluția prea mare a imaginilor (teoretic, imaginile optimizate ”cântăresc” sub 100kb, iar rezoluția lor după compresare trebuie să coincidă cu dimensiunile imaginii), se elimină codurile de prisos (de exemplu pe blogul pe care te afli, există doar codul pentru Google Analytics. Google Search Console a fost conectat prin intermediul contului Google Analytics). Am găsit la fel o mulțime de pagini web care-ți verifică site-ul din perspectiva SEO. Deci nu am avut nevoie să instalez pluginuri speciale ca Yoast SEO. (desigur este nevoie de o atitudine critică față de rezultatele acelor analize). Am făcut acest lucru cu intenția de a păstra pagina mea ușoară, rapidă, fără probleme de compatibilitate.
După cum am mai menționat în prolog există câteva aspecte tehnice ”must to be”. Printre ele serviciile de hosting bune. De ele depinde viteza paginii, securitatea datelor, stabilitatea funcționării site-ului. Deci nu este bine să economisești la acest capitol. RWD (eng. Responsive Web Design) - proiectarea paginii în așa mod încât să fie ușor de utilizat pe orice display, de orice mărime și formă. Datorită acestor aspecte, utilizatorii sunt mai puțin iritați. (Deși încă trebuie să lucrez la UX)
După cum am menționat mai sus am adăugat și unelte de analiza simple - Google Analytics și Google Search Console. Chiar și datele simple de tip durata sesiunii, sursa traficului, acțiunile utilizatorului, ... sunt foarte utile. Cu trecerea timpului, se vor acumula și date și experiență de analiză a datelor.
-50% pentru site în WebWave
Află cum creezi un site web?
Acest site utilizează module Cookies.