Vom începe ca de obicei cu definiția. Potrivit elefantului SEO dezvoltat de Semtec, un blog este un tip de site web care poate acționa ca un jurnal, păstrat sub forma unor intrări tematice publicate în mod regulat.
Există multe tipuri de bloguri, deoarece le putem distinge pe baza:
operator - un astfel de site web poate fi privat (gestionat de o singură persoană) sau specific industriei (înregistrările sunt de obicei rafinate și pregătite în avans).
metoda/forma de conducere
text
bloguri video
fotobloguri etc.
subiecte
culinar
frumuseţe
sportiv
zilnic
educational
călătorii etc.
La începutul proiectării unui site web, ar trebui să luăm în considerare ce dorim să obținem cu el. Însuși subiectul blogului nostru și structura sa tehnică pot depinde de această decizie.
Putem rula un site web în această formă din diverse motive - poate fi o simplă dorință de a ne împărtăși pasiunea, un loc în care să ne revărsăm reflecțiile pe diverse subiecte, să transferăm cunoștințe într-un anumit domeniu etc. În acest fel, nu putem ajungem doar la concluzia dacă site-ul web pe care îl conducem blogul urmează să fie activitatea noastră suplimentară, sau o formă de venit suplimentar (sau chiar principal), dar și care va fi domeniul tematic al site-ului nostru.
Pentru a discuta despre determinarea domeniului tematic al blogului pe care îl creăm, să alegem un blog culinar. Da, dar care? Vorbim doar de un blog cu retete – daca da, care – deserturi, bauturi, preparate sarate (supe, paste). Blogul nostru va include mâncăruri din toate colțurile lumii, sau poate doar dintr-o regiune? Avem o marjă de manevră foarte largă. De fapt, blogul alimentar pe care l-am înființat nici măcar nu trebuie să conțină rețete – pot fi recenziile noastre din vizitele la restaurant. Desigur, putem combina aceste forme, dar merită să stabilim acest lucru în prealabil, deoarece datorită acestui lucru, chiar la începutul lucrării noastre la proiect, vom avea un concept clar conturat și ne va fi mult mai ușor să construim întregul site - un blog.
Spre deosebire de aparențe, definirea adecvată a filelor din meniul nostru este foarte importantă. Oferă navigare destinatarului nostru. În acest fel, îi conturăm o anumită cale și îi putem chiar sugera unde anume ar trebui să meargă – ce l-ar putea interesa și la ce ne pasă cel mai mult.
În cazul unui blog, cele mai populare file vor fi:
Acasă
despre mine/noi
blog (în general ca întreg)
categorii (dacă blogul nostru are subteme)
cooperare/ofertă - dacă blogul nostru este o formă de muncă (castig)
galerie - poate să nu funcționeze pentru fiecare blog, dar poate fi util pentru unii
Când creați un blog, rețineți că numărul optim de file este 3-5. Orice altceva poate distrage atenția și îl poate face pe utilizator să se simtă pierdut.
Dacă o filă conține mai multe „teme”, putem alege subcategorii, adică atunci când trecem mouse-ul peste una dintre filele din meniul nostru, aceasta se va extinde și ne va afișa subiectele individuale pe care le putem selecta. Exemplu? Să revenim la blogul culinar. Unul dintre elementele meniului său este „Categorii” și dacă facem clic pe acest element (sau chiar trecem cu mouse-ul peste el - totul depinde de setări), vom vedea, de exemplu, „Vege”, „Deserturi”, „ Bucătăria mediteraneană”, etc.
Aceasta este o soluție. Putem alege altele – de exemplu una in care abia dupa ce intram in fila categorii vedem toate celelalte ramuri si abia apoi putem alege gama care ne intereseaza. Aceasta este o cale puțin mai lungă, dar poate funcționa și.
Poate că acesta nu este întregul ghid, ci câteva opțiuni pe care trebuie să le știți dacă vă gândiți să construiți un blog. În primul rând, putem construi singuri secțiunea miniatură - titlu - scurtă descriere, să folosim elemente gata făcute sau, de exemplu, să folosim un șablon.
În bara de sus a creatorului avem fila „Articole”, aici introducem aranjamente despre ele și creăm șabloane de intrare.
După cum puteți vedea în fotografia de mai sus, în panoul de gestionare a articolelor putem introduce diferite tipuri de setări.
setați statutul la public sau non-public
creați-vă propriul final de adresă URL
selectați categoria căreia îi va fi atribuit articolul
introduceți o miniatură
introduceți titlul intrării (și meta-titlul acesteia)
scrie o meta-descriere a unui articol de blog
Primul lucru care merită menționat este că nu trebuie să ne limităm la un singur model - putem crea multe dintre ele. Cu toate acestea, merită să mențineți o anumită cheie, astfel încât, în ciuda mai multor stiluri, cititorul să aibă în continuare impresia că se află pe aceeași pagină.
Nu este dificil. Doar faceți clic pe un șablon de articol nou și puteți începe să proiectați. Îl putem crea într-un spațiu gol sau folosim, de exemplu, o intrare anterioară a noastră și pe baza ei, stabilim baza și detaliile - aspectul textului, grafică, titlul, titlurile, data, spațiul pentru semnătura autorului etc.
Aceasta nu este o formă tipică de promovare a unui blog pe care l-ați creat, dar este cu siguranță una dintre modalitățile de bază de a face mai ușor ca un număr mai mare de destinatari să vă „găsească” intrările pe Internet. Acestea pot fi cuvinte cheie tipice, dar și meta-etichete, meta-descrieri, link-uri etc.
Aceasta este o formă foarte populară de a vă promova conținutul și serviciile atunci când aveți deja o afacere. Probabil că fiecare (sau cel puțin majoritatea) dintre noi s-a înscris la un fel de buletin informativ. Ar putea fi chiar neintenționat. De foarte multe ori decidem să ne alăturăm acestei liste de destinatari pentru că primim ceva în schimb - o reducere, o carte electronică gratuită. Există multe posibilități.
Pentru a ne promova activitățile pe blog, putem lua în considerare diverse tipuri de cooperare - bannere publicitare, barter, sau pur și simplu schimb de articole. Acesta din urmă (după cum sugerează și numele) implică o anumită platformă care scrie text pe blogul nostru, iar noi, la rândul nostru, scriem pe al lor. Desigur, este foarte important ca subiectele acestor două site-uri web să fie cumva legate.
Ca și în șablonul de mai jos, putem specifica ce forme de cooperare suntem în măsură să acceptăm. Merită să includeți numărul aici. numărul de telefon și adresa de e-mail sau alegeți un formular la fel de dovedit, adică formularul.
Putem distribui materiale din viața noastră privată și profesională pe rețelele sociale. În plus, este un loc bun pentru a te lăuda cu cele mai recente postări ale tale. Desigur, nu trebuie să facem acest lucru pe conturile noastre private - putem, de asemenea, să setăm unele dedicate pentru site.
După cum probabil am văzut, construirea propriului blog nu trebuie să fie dificilă. Cel mai important lucru este să știm despre ce vrem să scriem și la cine vrem să ajungem. Acest lucru ne va ajuta atât în aranjarea conținutului, cât și în procesul de creare în sine. Dacă avem și un instrument bun pentru asta, suntem într-o poziție câștigătoare.
Încă un lucru este important atunci când rulezi un blog - pasiune.
-50% pentru site în WebWave
Află cum creezi un site web?
Acest site utilizează module Cookies.