Ai realizat deja prima Ta pagină web. Acum este momentul să verificăm cum pagina Ta este poziționată în cadrul motorului de căutare. Google Search Console este un tool de bază care te ajută să administrezi și să monitorizezi site-ul Tău în cadrul rezultatelor căutărilor Google. Acest instrument va identifica eventualele probleme ce țin de indexare și va descrie poziția site-ului Tău în cadrul rezultatelor de căutare, pentru frazele cheie.
Dar pentru început să vă explic cum putem conecta un modul Google Search Console la un site web.
Accesăm pagina Google search console. Desigur este nevoie să ne logăm în contul Google. Copiem adresa paginii la care dorim să conectăm modulul Google Search Console, o lipim în câmpul ”Adăugați o proprietate” și tastăm butonul ”Adăugare”.Acum trebuie să confirmăm că suntem proprietarul site-ului indicat. Cel mai simplu mod este să alegem în fila ”Alte metode” opțiunea ”Etichetă HTML”. Obținem un tag pe care îl copiem, pentru ca apoi să-l lipim în secțiunea Head a site-ului web.
După ce copiem Eticheta HTML, trecem la site-ul nostru creat în WebWave. În editorul de site-uri WebWave în panoul de sus, în secțiunea ”Setări”, alegem ”Editează secțiunea Head” și lipim aici codul generat. Tastăm ”Modifică codul” după care publicăm pagina. După publicare ne întoarcem la Google Search Console și tastăm ”Verificați”. Vedem mesajul ”Felicitări, ați confirmat cu succes calitatea de proprietar asupra ...”. Tastăm ”Continuați”.
Acum modulul Google Search Console este conectat la site-ul nostru web, iar noi putem analiza traficul pe pagina noastră. Desigur că la început, nu vom avea date pe care să le analizăm. Conectarea acestui modul, însă este un pas necesar pentru a începe să analizăm, să îmbunătățim performanțele noastre SEO.
În această parte a articolului am descris cele mai importante informații pe care le puteți găsi în Google Search Console:
În categoria ”Trafic de căutare” în fila ”Statistici de căutare” poți verifica ce cuvinte cheie sunt identificate de motorul de căutare pe site-ul Tău și poziția exactă pentru cuvintele alese. Dacă lista de cuvinte nu include cuvintele cheie importante pentru Tine (rezultatele diferă în mod considerabil de scopurile Tale) înseamnă că trebuie să corectezi conținutul de pe pagina Ta.
Dacă în fila ”Statistici de căutare” inserăm opțiunile ”Clicuri”, ”Afișări” și ”Poziție” vom putea cu ușurință să analizăm poziția paginii noastre pentru cuvintele alese, numărul de afișări dar și numărul de click-uri. Datorită acestor indicatori vom putea analiza care subpagină este cea mai eficientă și vom înțelege care este performanța generală a site-ului, ce îi interesează cel mai mult pe utilizatorii noștri.
Pentru a afla mai multe despre cum poți îmbunătăți performanța SEO a site-ului web, recomandăm articolul ”Cum poziționezi o pagină web - optimizarea site-ului pentru SEO”.
În categoria ”Trafic de căutare”, în fila ”Aspectul site-ului în căutare” poți verifica cum Google vede site-ul Tău web. Aici poți verifica corectitudinea etichetelor meta (Meta Titlu și Meta Descriere) precum și lipsele eventuale.
În categoria ”Trafic de căutare”, în fila ”Link-uri către site-ul dvs.” vom putea analiza care link-uri duc spre pagina noastră. La fel vom putea identifica spre care subpagini redirecționează aceste link-uri, cât și textul ancoră folosit pentru a redirecționa spre site-ul nostru. În acest loc vom putea identifica locurile în care merită să amplasăm link-urile către pagina noastră.
În categoria ”Trafic de căutare” în fila ”Utilizare mobilă” vei putea verifica dacă site-ul Tău este afișat corect pe dispozitivele mobile. În WebWave poți crea site-uri web perfect ajustate la cele mai noi standarde Google. Dacă dorești să verifici în detaliu, cum arată pagina Ta în versiunea mobilă, fă click aici pentru a testa pagina proprie.
În categoria ”Accesare cu crawlere”, în fila ”Erori de accesare cu crawlere” putem verifica dacă există probleme la fișarea paginii Tale. Vei identifica printre altele Erorile de tip 404 cât și link-urile cu adrese inexistente (în cazul în care site-ul Tău deține de acum o istorie în cadrul indexării Google). Deseori se întâmplă, că erorile 404 sunt ignorate sau neobservate, dar acestea pot cauza scăderea poziției paginii în cadrul rezultatelor căutării.
În WebWave vei putea ușor seta câteva adrese pentru aceleași subpagini. Datorită acestei funcții vei putea evita problema erorii 404 la modificarea adresei subpaginilor existente.
Pentru a alege o platformă eficientă în care ai putea singur să creezi propriul site, recomandăm citirea articolului ”Cum să alegi un program bun pentru crearea paginilor web”. Dacă însă ai nevoie de o agenție recomandăm articolul ”Alegerea unei agenții de web design (1)”.
-50% pentru site în WebWave
Află cum creezi un site web?
Acest site utilizează module Cookies.