CFPW

Cum Faci o Pagină Web

Cum să adaptăm designul web la grupul țintă?
Menținerea Site-ului Web Sigur și Actualizat
08 decembrie 2023

Există multe metode de a determina grupul țintă al conținutului nostru. Putem ține cont de mulți factori, așa că merită să-l alegem pe cel pe care vrem să ne concentrăm mai întâi. Totuși, să aflăm dacă designul web în sine are ceva de spus aici și dacă ar trebui dezvoltat în această direcție încă de la început. 


Ce este web design?


Potrivit unei definiții, acesta va fi „un termen care definește modul general de prezentare a întregului conținut al unui site web - un design grafic care specifică aspectul elementelor individuale ale site-ului web, funcționarea și structura acestora”.
Unii oameni folosesc acest termen pentru a descrie procesul complet de creare a unui site web, de la concept la publicare. 


Care este grupul țintă?


Grup țintă, sau așa-numitul ținta nu este altceva decât un set de oameni care ar putea fi deosebit de interesați de ceea ce oferim. Definirea acestuia ne permite să precizăm mai bine mesajul nostru și crește recepția lui pozitivă. A avea un grup țintă nu înseamnă că ne limităm doar la acest public. S-ar putea să fie mult mai multe dintre ele – dar noi le alegem pe cele pe care vrem să ne concentrăm cel mai mult. 


Care sunt cele mai populare divizii ale grupului țintă?


Putem determina grupul țintă pe baza multor factori. Cele de bază includ:

  • vârstă
  • sex 
  • ocupaţie
  • educaţie
  • domiciliu

 

Desigur, există o opțiune de a personaliza în continuare grupul țintă și de a-l potrivi și mai bine cu oferta noastră. Cele menționate mai devreme sunt cele mai dovedite.


Ce câștigăm prin definirea grupului țintă?


După cum am menționat mai devreme, restrângerea publicului nostru principal ne permite să ne specificăm activitățile. Atunci ne este mult mai ușor să dezvoltăm conținut sau platforme prioritare pentru partajarea conținutului. Prin urmare? Materialele noastre sunt apoi mai rafinate. Ne descurcăm mult mai bine când facem „mai puțin” ceva, dar cu o calitate mai bună.   

 


Designul web are vreo legătură cu grupul țintă?


Răspunsul la această întrebare este simplu - Absolut! Designul web al site-ului nostru are foarte mult de-a face cu grupul țintă. De ce? De fapt, fiecare are gusturi diferite, dar putem distinge câțiva factori comuni care atrag un anumit grup. Dacă reușim să stabilim cine este ținta noastră principală, vom putea trece la dezvoltarea unui concept vizual (layout). Datorită acestui lucru, vom câștiga mai multă încredere că ceea ce oferim va atrage atenția și va motiva oamenii să citească restul conținutului. La urma urmei, cei mai mulți dintre noi îi judecăm pe ceilalți în funcție de aspectul din prima etapă a cunoașterii. 


Nu este totul. De asemenea, este important să ajustam funcționalitatea platformei și să dezvoltăm întreaga sa structură astfel încât să pară transparent și ușor de navigat pentru grupul nostru țintă (și, bineînțeles, și pentru alții) - de parcă ar fi cunoscut-o de o vreme. perioadă lungă de timp. 


Aspecte care ar trebui luate în considerare la adaptarea designului web la grupul țintă 

 

Putem distinge multe componente care ar trebui să fie luate în considerare la dezvoltarea designului web al site-ului web, astfel încât să se potrivească așteptărilor grupului nostru țintă. Cu toate acestea, cele trei enumerate mai jos sunt extrem de cheie (dar și generalizate), așa că merită să le analizați mai bine. 

 


Imagini generale


Cu alte cuvinte, acesta este aspectul complet al site-ului nostru. Așa arată la ochi. Aici intervine întregul nostru concept. Vrem ca site-ul web să fie proiectat într-un stil minimalist, sau chiar dimpotrivă... suntem nebuni. Desigur, propriile noastre sentimente sunt importante aici, dar nu ne putem baza doar pe ele, deoarece ceea ce credem că este „drăguț” poate fi considerat neplăcut sau, de exemplu, depășit de alții. Prin urmare, simțul stilului grupului nostru țintă va fi important aici. 
Să presupunem că vrem să ajungem la arhitecți. Să-l facem și mai specific - pentru arhitecții care lucrează la proiecte de construcții contemporane. Site-ul web pe care îl propunem ar trebui să fie îngrijit, modern și nu neapărat prea complicat. 
Al doilea caz. Grupul nostru țintă sunt fanii cubismului. Ce merită prezentat pe platforma noastră? Culori mai expresive și soluții grafice interesante. Desigur, nu trebuie să renunțăm la elementele de simplitate, dar cu siguranță nu ar trebui să atragă atenția, pentru că dacă cineva este deja fan al lui Pablo Picasso, poate găsi site-ul nostru plictisitor. 


Cum să navighezi pe site


De fapt, când vine vorba de navigare, simplitatea este cea mai bună. Ambii utilizatori cu puțină și mai multă experiență îl vor găsi util. Uneori, însă, site-ul are specificații neobișnuite și merită luată în considerare structura unică a panoului de navigare. Totul depinde de volumul de materiale pe care le oferim. Dacă derulăm un magazin online și am dori să-l prezentăm cu așa-numitul Pentru un client convenabil căruia îi place tot ce este servit pe farfurie, merită să ne rafinam cât mai bine meniul. Doar un motor de căutare de produse nu este suficient (dar este și necesar). Ar trebui să le sortăm cel puțin pe categorii. 
Al doilea scenariu. Dorim să ajungem la utilizatorii de dispozitive mobile și în acest scop am decis să folosim o pagină de derulare. Să presupunem că această idee va funcționa pentru grupul nostru țintă, dar dacă vor să se întoarcă brusc la o altă secțiune? Ce acum? Apoi ar trebui să planificăm totul în avans, astfel încât meniul nostru să fie mobil - se mută cu utilizatorul site-ului. Aceasta va fi o soluție mult mai convenabilă și practică. Dacă nu am fi anticipat o astfel de nevoie mai devreme în proiectul nostru de web design, am fi putut pierde unii dintre destinatarii noștri.

 


Planificarea raportului dintre text și conținut grafic


Grupul nostru țintă și conținutul pe care îl oferim sunt, de asemenea, importante aici. Dacă vrem să ajungem la designeri grafici care caută inspirație, atunci trebuie neapărat să ne concentrăm pe avantajul graficii/fotografiilor față de text. 
Într-o altă situație, targetul nostru poate fi și un designer grafic, dar unul care caută materiale informative/educative. Deci aici ar trebui să menținem un anumit echilibru și să nu ne limităm intrările de text într-o măsură extremă. 
Un grup țintă complet diferit va fi, de exemplu, studenții la medicină care caută diverse surse de cunoștințe. Dacă vrem să le aleagă pe ale noastre, ar trebui să ne concentrăm pe publicații precise, extinse, dar în același timp organizate. O anumită vizualizare este de dorit, dar nu este o prioritate pentru acest grup țintă.


Ce să facem dacă avem un concept pentru un site web, dar nu știm să codificăm?


Se întâmplă adesea să avem o idee și un întreg plan pentru proiect. S-ar putea să avem chiar și un grup țintă definit, dar singurul lucru care ne lipsește sunt anumite abilități tehnice. Dacă vorbim despre crearea unui site web, este absolut normal ca nu toți să știm să codificăm. Nu este nimic în neregulă cu asta. 
Piața actuală oferă multe instrumente pentru a ne îmbunătăți munca. Vorbim, desigur, despre constructori de site-uri web. De obicei, oferă multe șabloane pe care ne putem baza întregul design al site-ului nostru. Vrăjitorii precum cel de la WebWave , pe lângă șabloane gratuite, au și opțiunea „start from a blank card”, în care creăm întregul design. În plus, nu trebuie să ne adaptăm la nicio grilă aici, deoarece WebWave își face reclamă sub bannerul Pixel Perfect. Noi decidem unde va fi localizat exact un anumit element al paginii. Acest lucru va funcționa foarte bine nu doar pentru crearea site-urilor web cu o structură simplă, ci și a celor axate pe efectul WOW - în designul cărora implicăm diverse interacțiuni și efecte pentru a atrage un destinatar mai pretențios. 

 

O scurtă trecere în revistă - relația dintre designul web și grupul țintă
 

Designul web în ansamblu, adică ideea generală a designului site-ului web, funcționarea acestuia și aspectul său estetic sunt factori foarte importanți care influențează îngustarea sau extinderea grupului nostru țintă. 
Desigur, dacă site-ul web este haotic și nefuncțional, nu vom încuraja nici grupul țintă principal, nici destinatarii nespecificați să-l folosească. Totuși, doar potrivirea stilului de navigare, avansarea acestuia... sau pur și simplu un aspect simpatic/interesant (dar specific unui grup dat) vă va permite să atrageți și, în următorii pași, să păstrați atenția utilizatorului.

 

CREEAZĂ O PAGINA WEB GRATUIT

 

 

 

BENEFICIAZĂ

-50% pentru site în WebWave

AFLĂ MAI MULTE

Află cum creezi un site web?

Acest site utilizează module Cookies.