Aces site utilizează module Cookies.

În ziua de azi avem de a face cu un trend de digitalizare. Toată lumea (inclusiv conducătorii de întreprinderi) vrea să fie digitală. Însă este nevoie de a face diferență dintre așa numita ”modă” și necesitate reală de creare site web. Prezența în rețea trebuie să corespundă nivelului de dezvoltare a business-ului. Conform lui Google o afacere își poate crea o prezență în rețea în conformitate cu următoarele etape:

 

1- Business List

Pentru situațiile când, aveți un mic business sau prestați anumite servicii după orele de muncă - de exemplu consultanță SEO. Primul lucru pe care este nevoie de făcut este de a se înregistra în listele de companii în registrele online. De exemplu Google Listing - un registru gratuit unde puteți înregistra businessul Dv-ă. Întrebarea cea mare este, dacă clientul Dv-ă vă caută în Google, sau în alt motor de căutare, sau pe altă pagină? De exemplu dacă oferiți servicii hoteliere posibil o alegere mai bună este TripAdvisor.

 

2- Rețelele de socializare.

În general avem în prezent o etapă a dezvoltării internetului când centrul prezenței în rețea sunt rețelele de socializare. Aici avem foarte multă interacțiune cu clientul - un lucru foarte important, pentru care companiile se luptă și uneori uită de faptul că rețelele de socializare sunt de fapt pentru ca utilizatorii să socializeze (cer scuze pentru tautologie) și nu pentru a privi reclame de tot felul (mai subtile și mai puțin subtile). Nu demult (acum un an, în cazul Facebook) au apărut chiar și posibilități de a integra un magazin online în pagină din rețea.

Mai mult administrarea unui cont sau chiar a unei pagini dintr-o rețea de socializare este cu mult mai ieftină și mai ușoară de cât administrarea unui site web. Nu este nevoie să-ți bați capul de chestiuni de compatibilitate, de multe aspecte ale securității, de servere și alte detalii tehnice. Din această cauză multe afaceri mici se opresc la acest nivel și se simt foarte confortabil, din cauza raportului costuri / vânzări. Deși de-acuma pe foarte multe piețe, acest instrument nu este de ajuns, chiar și la etapa de lansare a afacerii.

Și un ultim detaliu: nu am auzit încă de nici o companie care să treacă la următorul nivel (crearea unei pagini  web) și să-și închidă contul de pe rețele de socializare. Social media este un instrument la care se poate lucra foarte mult.

 

3- Pagină web.

Necesitatea unei pagini web personale apare atunci când se simte că rețele de socializare ”nu oferă tot suportul necesar” pentru o interacțiune deplină cu clientul. Mai exact ”nu oferă tot suportul necesar” înseamnă:

1) Clienții nu au încredere în afacerea Dv-ă , pentru că nu aveți o pagină web

2) Ați ajuns la concluzia că aveți nevoie de diferențiere, de crearea unei imagini de brand mult mai ample cu ajutorul unui site web propriu

3) Ați ajuns la concluzia că aveți nevoie de o anumită independență, pentru a  avea un control total asupra conținutului, securității, …

 

Cel mai important motiv:

4) Ați ajuns la concluzia că pentru afacerea Dv-ă este nevoie să atrageți foarte mulți clienți pe care Business List, și rețelele de socializare nu sunt suficiente. În acest caz merge vorba de o anumită schemă numită ”Sale funnel”. De exemplu, scriind un articol bun pentru blogul corporativ, veți cheltui ceva timp, bani. Acest articol va fi găsit de către clienții potențiali cu ajutorul unui motor de căutare (de exemplu Google), sau în alt mod (de exemplu recomandat pe o rețea de socializare). Acest lucru se va întâmpla, de exemplu când clienții potențiali vor căuta informație care îi va ajuta să îmbunătățească performanța SEO). În rezultat articolul va atrage un anumit număr de utilizatori pe site-ul web al Dv-ă. Din acest număr de utilizatori care au nimerit pe pagina Dv-ă un anumit procent de exemplu se va înregistra, iar unii (de obicei 1% din numărul total de vizitatori ai paginii) chiar vor ”cumpăra” (nu neapărat în aceeași zi). Sarcina este de a face această schemă cât mai eficientă, cât mai rentabilă. Acest lucru este posibil chiar și pentru afaceri mici cu buget limitat sau a unei pagini personale.

Ca să nu uit, realitatea, însă, este crudă. De aceea, pentru a face schema eficientă, se poate lucra la ia un timp îndelungat (cel mai des mai mult de 4 luni, iar uneori chiar și mai mult de un an). Mai mult, este nevoie în permanență de lucrat la chestii de SEO, UX, content pentru ca schema să funcționeze eficient în continuu. Partea bună este că de obicei toată istoria asta este rentabilă - deci ”happy end”.
 

4- Aplicația mobilă

Ultima etapă, cea mai avansată, a prezenței în rețea este crearea unei aplicații. Aici nu merge vorba doar de faptul că utilizatorul poate accesa serviciile rapid, fără să deschidă browserul: O importanță majoră o are posibilitatea de a colecta date (de exemplu datele GPS) pe care le putem prelucra cu ajutorul unei tehnologiei avansate, pentru a îmbunătăți serviciile proprii. Însă nu toți utilizatorii au nevoie de un nivel al interacțiunii de acest gen. Din această cauză consider că unii managerii de marketing puțin supraapreciază rolul serviciilor, când de exemplu propun downloadare aplicației pentru un fitness club, clienților care îl vizitează maxim 10 ori pe an. Aplicația mobilă desigur creează o anumită imagine de companie care stă bine la capitolul tehnologiei. Posibil că chiar impresionează pe cineva din conducerea companiei. Întrebarea rămâne însă, care este numărul de utilizatori care vor beneficia de această aplicație, și cât de mult profit poate genera aplicația mobilă. Părerea mea este că, trebuie să fie argumente foarte seriase ca să se ajungă la crearea unei aplicații.

Pentru sfârșit aș sublinia că în prezent utilizatorii încă nu sunt obișnuiți cu aplicațiile mobile.

80% din utilizatori nu folosesc aplicațiile pe care le-au downloadat. (Sursa: The Apptentive Story). Cele mai descărcate aplicații sunt: jocurile, aplicațiile rețelelor de socializare sau aplicațiile care rezolvă o anumită problemă practică - de exemplu: Google Translate.

16 noiembrie 2017
Cand fac un site web
Când este un moment potrivit pentru creare site web?
Află cum creezi un site web?

AFLĂ MAI MULTE

-50% pentru site în WebWave

BENEFICIAZĂ

 

CFPW

Cum Faci o Pagină Web